Vilniaus „Varpo“ suaugusiųjų gimnazija įsijungė į Konkurencijos tarybos projektą

 

Vilniaus „Varpo“ suaugusiųjų gimnazija įsijungė į Lietuvos respublikos  Konkurencijos tarybos inicijuotą projektą „Konkurencijos taryba eina į mokyklą‘. Projekto tikslas – skleisti sąžiningos konkurencijos kultūrą, ugdyti jaunosios kartos sąmoningumą; skatinti jaunimą domėtis konkurencija ir vertinti jos teikiamą naudą. Projekte dalyvavo III – IV klasių mokiniai, kurie individualiame plane pasirinkę ekonomikos ir verslumo pagrindus.

Igyvendinant projektą vasario devintą dieną gimnazijoje svečiavosi  Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus reklamos ekspertės Milda Kankevičiūtė ir Ditė Anilionienė. Trečio projekto užsiėmimo  tema – „Reklama“.

Renginio dalyviai sužinojo, kad reklama – tai informacija, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis. Pasirodo, esama ir klaidingų reklamų, galinčių paveikti asmens ekonominį elgesį. Tad parduoti prekę nėra taip paprasta. Bendrovė reklamuojanti produktą ar paslaugą, privalo pagrįsti teiginius ir oficialiai  įrodyti, siūlomos paslaugos ar prekės privalumus. Todėl ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje žmonėms dažnai tenka nukentėti nuo klaidingų reklamų : nusipirkti bilietą neįmanomai reklamuojamo dainininko koncertą, įsigyti pigiausių vaisių ar kitų prekių iki penkiasdešimties procentų. Tad būkime atsargūs siūlomoms prekėms ar paslaugoms.

Buvo netikėta išgirsti, kaip veikia kai kuriuos žmones humoristinės reklamos. Matyt, kartais jos būna labai įžeidžiančios ar per šmaikščios,  todėl kartais tenka jiems praverti „Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus“ duris ir prašyti pagalbos. Deja, toks pareiškimas gali išaugti iki rimtos bylos.

Viešnios ne tik pasakojo teorinius dalykus, bet ir pakvietė visus draugiškai pasidalinti grupėmis ir popieriaus lape pavaizduoti reklamą, ją pristatyti. Reklamos ekspertės dalijosi patirtimi iš tarptautinio reklamos festivalio ir pademonstravo išties nepriekaištingų ir vaizdingų įvairių reklamų. Daugelis renginio dalyvių tik aikčiojo, kaip galima taip savitai ir neįprastai reklamuoti prekes ar paslaugas.

Tad dėkojame, mielosios ekspertės, atvėrusioms mums, pirkėjams, akis, kurias, deja, reklamos tekstai ir vaizdai kartais visiškai užmerkia. Ir mes perkame be atvangos. Tad skubėkime lėtai, mielieji.

 

Loreta Saveljevienė

Jolanta Čeponaitė