Menininkų sambūris Vilniaus „Varpo“ suaugusiųjų  gimnazijoje

Parengė Varpo suaugusiųjų gimnazijos direktorė Jolanta Čeponaitė ir  dailės mokytoja Jurgita Jackevičiūtė

 

Lapkričio 15 dieną, XVII-osios suaugusiųjų savaitės metu Vilniaus „Varpo“ suaugusiųjų gimnazijoje dailės mokytojos Jurgitos Jackevičiūtės iniciatyva organizuota konferencija „Menų sintezės nauda besimokančiųjų motyvacijai stiprinti“ Konferencijoje kalbėta apie šiuolaikinio meno formas menų ugdymo procesuose, jų novatorišką jungimą su tautiniu identitetu, kitų kultūrų, egzistuojančių Lietuvoje, integravimu ir pažinimu per meninę raišką.

Konferenciją pradėjo festivalio  „Vilnius street art“ kuratorė, dailėtyrininkė Aušra Trakšelytė, kuri pasidalino įdomia patirtimi rengiant festivalį, pristatant gatvės meną visuomenei, atskleidė gatvės meno ir graffiti skirtybes bei menininkų intencijas, kurie save išreiškia būtent tokia technika. Apie visai kitokių priemonių naudojimą saviraiškai kalbėjo Lietuvos dailininkų sąjungos narė, tapytoja, Japonų kultūros namų įkūrėja, japoniško sodo Vilniaus centre sumanytoja ir kaligrafijos bei tušo meistrė – Dalia Dokšaitė. Ji atskleidė, jog tapyba tušu – tai ilgo susikaupimo, idėjos subrandinimo ir „išnešiojimo“ menas, užtikrinto ir greito judesio popieriuje akimirka. Pristatydama savo kūrybos kelią ir gyvenimo būdą menininkė akcentavo įsiklausymą į besiformuojančios asmenybės unikalumą ir puoselėjimą skirtumus, jungimą savos ir tolimųjų rytų kultūros bruožų svarbą asmenybės ugčiai. Vilniaus aukciono ir meno galerijos „Kunstkamera“ vadovė, menotyrininkė, kultūrologė Simona Makselienė pristatė, ko reiktų imtis norint pradėti formuoti asmeninę mano kūrinių kolekciją, kokie principai ir kokie meno rinkos dėsniai, kokiais būdais menas įsigyjamas, kaip įvertinamas bei parduodamas, kaip veikia aukcionai ir kodėl taip svarbu suprasti meno kūrinio meninę vertę. Apie dvasinę ir moralinę vertę per etninės kultūros išjautimą, ypatingai šiaudinių dangaus sodų svarbą šiuolaikiniam žmogui konferencijos klausytojams papasakojo Vilniaus „Židinio“ suaugusiųjų gimnazijos etninės kultūros mokytoja Loreta Lichtarovičienė. Pasidalinusi savo gerąja patirtimi ir praktiniais patarimais, mokytoja pateikė daugybę etninės kultūros pateikimo modelių. Konferencijoje siekta meno naudą suvokti keliais pjūviais, vienas požiūrių, kad menas nenuneigiamai turi terapinį aspektą. Kaip mokyklose galima naudoti dailės terapijos metodus pasisakė dailės kritikė, dailės mokytoja ekspertė, Lietuvos dailės sąjungos ir dailės terapijos taikymo asociacijos Tarybos narė, dailės terapeutė ir dailės terapijos taikymo Lietuvoje pradininkė – Aldona Dapkutė. Susirinkusieji galėjo tiesiog konferencijos metu pamėginti vieną terapinio pobūdžio metodą. Kokios veiklos numatomos naujai įsikursiančiame muziejuje (vietoje nebeveikiančio kino teatro „Lietuva“) pristatė Modernaus meno centro projektų vadovė, menotyrininkė Miglė Survilaitė. Konferencijos metu taip pat buvo galima pavartyti knygas, populiariai pristatančias meno istoriją, kurių leidyba taip pat užsiima centras. Dalyviams buvo pristatyta centro internetinė svetainė, kuri patogi naudoti menų pedagogams tiek vedant meno istorijos pamokas, tiek bendrai kalbant apie Lietuvos moderniųjų meną. Pristatyta „Kalbančių skulptūrų“ Vilniuje panaudojimo pamokose galimybė. Apie mokymąsi ne vien tik klasėje kalbėjo ir Valstybinio Vilniaus Gaono žydų muziejaus edukacijos skyriaus vadovė Irina Pocienė, pabrėždama, jog kultūrų pažinimas per meną plečia ne tik menines kompetencijas, tačiau sykiu skatina ir tolerancijos klausimą. Mokytojams pasiūlytos edukacinės programos atskleidė kiek daug galima veikti bendradarbiaujant su veikiančiomis šalia institucijomis, jų siūloma medžiaga. Tai sufleruoja, jog pamokos gali būti ne tik integruotos, bet ir vykti muziejuje. Tam pasiūlyti edukaciniai užsiėmimai literatūros, istorijos, dorinio ugdymo ir, žinoma, menų mokytojams, mokymai patiems pedagogams apie žydų tradicijas bei sakralinę dailę. Lietuvos dailės muziejaus meno pažinimo centras taip pat pristatė savo vykdomus projektus, tam buvo skirtas visas Daivos Banikonienės pranešimas. O konferenciją baigė menininkas praktikas, poetas, žurnalistas bei fotografas – Marius Morkevičius pristatydamas savo kūrybą kaip gyvenimo būdą, išlaisvinusį nuo varginančio darbo, dirbto prieš tai ir atvėrusio galimybes mėgautis atrasta kūrybiškumo jėga. Kalbėta kaip svarbu nevaržyti mokinio skubinant jį rinktis, o atverti kuo daugiau pažinimo kelių per praktiką.